- Tallene og responsen vi mottar viser at Bilforlaget er det mediehuset i Norge som står desidert sterkest i norsk bilbransje. Det er takket være alle de gode innspillene vi får fra aktørene i norsk bilbransje, sier sjefredaktør og eier Atle Falch Tuverud.
- Vi lever av et gjensidig tillitsforhold til våre lesere!
I snart 50 år har Bilforlaget AS vært det mediehuset i Norge som har gitt den beste dekningen av det som skjer i bilbransjen.
Bilbransjens nyhetstjeneste BilNytt.no leses nå daglig av mange tusen ansatte i norsk bilbransje. Redaksjonens nyheter, kommentarer, oversikter og undersøkelser setter stadig agenda i bilbransjen.
I samspill med Bilforlagets øvrige bransjepublikasjoner – MotorBransjen, Bilfaget, YrkesBil og stillingsmarkedet BilJobb.no – er våre artikler en drivende faktor for hele norsk bilbransje. Fra små bilverksteder til store bilkonsern.
Mediehuset utgir ikke minst BilAutofil og BilNorge.no – som er for alle lesere med bilinteresse og bilglede.
Vår redaksjon er helt fri og uavhengig. Vi arbeider etter Redaktørplakaten og Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Les mer om redaksjonens arbeidsmetoder og vår historie her.
Bilforlaget AS er et solid selskap med god økonomi. Selskapet har 16 ansatte, omsetter for rundt 30 millioner kroner og holder til i moderne lokaler sentralt på Skøyen i Oslo.
Etter at Jon Winding-Sørensen og Trygve Tuverud startet bladet Bil i 1975, så MotorBransjen – den gang Bilreparatøren – dagens lys i 1976. YrkesBil ble etablert i 1980.
Allerede i 1996 gikk mediehuset på nett med det som het BilInfo.no og som senere ble BilNorge.no.
Parallelt startet Knut Moberg opp BilNytt i 1983. Det var helt naturlig at det ble en del av Bilforlaget.